Villkor för våra produkter med garanti!

 

Bland våra produkter har vi utvalda artiklar med produktgaranti. Dessa produkterna har garanti då vi har ett avtal tillsammans med produktens leverantör,
och lite beroende på från vilket leverantör varan kommer, är villkoren lite olika.

Dock gäller följande bestämmelser alla de produkter som omfattas av garanti -

  • Garantin börjar gälla från den dagen du gör/gjorde din beställning, här på www.intimaffaren.se.
  • För att garantin ska gälla måste varan vara - 
    • I befintligt skick. Du får alltså inte försöka 'laga' varan själv genom att skruva i den eller liknande.
    • Originalförpackningen måste finnas.
    • Kvitto, beställningsbekräftelse eller följesedel måste finnas.
       

Vad omfattas inte av garantin?

Följande orsaker kan göra att garantin på din vara inte gäller.

  • Kosmetiska skador - så som slitage.
  • Skada på produkten som har uppkommit då produkten har förvarats på ett felaktigt sätt.
  • Skador som uppkommit då varan har använts tillsammans med fel sorts glidmedel.
  • Oasviktliga skador som har uppkommit pga främmande ämnen, som har uppstått i kontakt med felaktiga ämnen.
  • Produkter där kunden inte kan bevisa att varan har köpts hos oss på www.intimaffaren.se
  • Varor där kvitto / följesedel /orderbekräftelse saknas.
  • Produkter utan original förpackning.

 

Särskilda bestämmelser för garanti - Lelo

Vår leverantör Lelo har lite speciella bestämmelser gällande sina garantier, så utöver det som står här ovan,
så gäller även följande bestämmelser -

  • Din Lelo produkt kommer i en förpackning med ett yttre samt ett inre embalage, och din garanti gäller inte om dessa inte finns kvar.
  • Inuti det inre embalaget finner du -
     
    • Laddare
    • Förvaringspåse
    • Bruksanvisning
    • En unik identitetskod som gäller just din Lelo produkt
       
  • ​För att Lelo's garanti ska gälla, krävs det att du har kvar identitetskoden och laddaren.
  • Du har 1 års garanti hos oss på www.intimaffaren.se , och därefter har du 10 år kvalitétsgarnti hos Lelo.
  • Har garantin gått ut hos oss i butiken - måste du själv kontakta Lelo med hjälp av kontaktuppgifterna du finner i din leksaks förpackning.

 

Vad händer efter att du har kontaktat oss gällande en skadad eller trasig produkt?

Om din vara går sönder, så måste du först kontakta oss på www.intimaffaren.se för att få ytterligare info gällande vad som gäller just din produkt. Du som kund står själv för returkostnaden. En vanlig process brukar se ut som följande -

  1. Du skickar tillbaka din vara till oss på adressen - 

    Malmö Video AB
    Södra Förstadsgatan 81
    214 20 Malmö
     
  2. Vi går igenom din produkt och bedömmer om skadan omfattas av garantin.
  3. Är bedömningen att din sexleksak omfattas av garantin, och varan fortfarande finns i vårt sortiment, skickas en likadan vara tillbaka till dig utan extra kostnader. Om varan inte längre finns i vårt sortiment, försöker vi få tag på produkten hos leverantören.
    Om din produkt har utgått även hos dem, erbjuds en likvärdig produkt - det är leverantören som bestämmer vad som anses vara en lämplig ersättningsprodukt.
  4. Skulle inte varan uppnå förväntningarna - erbjuds pengarna tillbaka. Du ersätts då enbart för produktens kostnad - inte fraktkostnader och andra omkostnader.

 

Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka en produkt!

 

 

 

 

Vårt sortiment
Varumärke
Övrigt